www.guvenlada.com

www.venbilgisayar.com
 
AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Giriş yap  

Paylaş | 
 

 Otomobilinizin Elektrik Faturasi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
HALİL

avatar

Mesaj Sayısı : 183
Yaş : 39
Şehir : Buca/İZMİR
Meslek : oto yedek parça
Kayıt tarihi : 10/11/07

MesajKonu: Otomobilinizin Elektrik Faturasi   Paz Ara. 09, 2007 2:29 pm

Hangi donanım; ne kadar elektrik harcıyor?

Otomobillerin konfor donanımları her geçen gün artıyor… Peki bu donanımların yakıt tüketimine etkisini biliyor musunuz?
Kış aylarında hemen hemen her sürücünün kullandığı kalorifer sisteminin bile yakıt tüketimini artırdığını biliyor muydunuz? Isıtmalı koltuklar, iç mekanda yanan küçük bir ampul… Bunun gibi pek çok aksesuar donanımı aracımızda yüksek oranda elektrik tüketimine ve akünün daha kısa sürede ömrünü tamamlanmasını neden oluyor.
Bilindiği üzere otomobillerdeki elektrik ihtiyacını şarj dinamosu ya da alternatör olarak tanıdığımız bir jeneratör sağıyor. Şarj dinamosu ya da alternatör, otomobil seyir halindeyken kullanılan tüm elektrikli parçaların elektrik ihtiyacını karşılıyor. Ayrıca geriye kalan fazla enerjiyle de aküyü şarj ederek ilk çalıştırmada enerjiyi sağlayan bu parçayı hep dolu tutuyor. Motor devri ne kadar yüksek tutulursa, şarj dinamosunun ürettiği enerji miktarı da artıyor. Yapılan ölçümlerde motorun rölantide 150 Watt, 5.000 d/d’yse 1.300 Watt elektrik ürettiği tespit edilmiş.
Şarj dinamosunun devri ve direnci artıkça V kayışını döndüren krank miline daha fazla yük biniyor. Krank milini döndürmek içinse motor içerisinde daha çok ateşleme olması gerekiyor ve böylece enerjiyle birlikte yakıt tüketimi de yükseliyor. Aşırı elektrik çekiminin yarattığı bir diğer olumsuzluksa bu V kayışının aşınıp kopması. Aşırı yük altında çalışan bu parça yük sebebiyle zamanından önce kopabiliyor. Kayışın değiştirilmesi düşük bir maliyet olarak düşünülebilir. Ancak aynı kayıştan devirdaim pompasının da güç aldığı düşünülürse kayışın koptuğunun fark edilmemesi motorun hararet yapmasına yol açabilir. Bu da maliyeti yüksek tamiratları beraberinde getirebilir.
Peki yakıt tüketimini minimum seviyeye indirmek için ne yapmalıyız? Bu tahmin edilenden çok daha basit. Sadece elektrik tüketimini artıran donanımları zamanında kullanmamız yeterli. Çünkü motor kontrol ünitesi ve yakıt pompasının elektrik sarfiyatını kimse kontrol altına alamaz. Ancak koltuk ısıtması gibi yüksek elektrik tüketen donanımları sürekli kullanmayarak sarfiyat minimuma indirilebilir. Özellikle motor ısınırken elektrik tüketen donanımların kullanılmaması bizi bu savaşta galip çıkarabilir. Arka cam rezistansı ve radyo-teybi motor ısındıktan sonra açmak daha doğrudur. Klima sistemini de doğru zamanda çalıştırmakta fayda var. Nitekim klimanın sürekli çalışması gerekmiyor. Otomobilin iç mekanı yeterince soğuk tutulduğu zaman kapatılabilir. Çünkü soğutma kompresörü de gücünü krank milinden alıyor. Yani yakıt tüketimine etkisi ciddiye alınacak kadar yüksek. Şarj dinamosu için geçerli olan aynı şeyler burada da geçerli. Kaloriferin yani normal havalandırma sisteminin elektrik tüketimiyse her kademede aynı. Akşamları motoru çalıştırdıktan sonra farları açın. Farların da yakıt tüketimini küçük bir miktar artırdığı gerçek. Fakat sağladığı güvenlik karşısında asla bu konuda tasarruf etmeye kalkışmayın. Hava aydınlık bile olsa farlarınızı açık bırakın!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.blogcu.com/hunterhalil
ERCO

avatar

Mesaj Sayısı : 515
Yaş : 43
Şehir : İzmir/Sarnıç
Meslek : Lada Doktoru
Kayıt tarihi : 10/11/07

MesajKonu: Geri: Otomobilinizin Elektrik Faturasi   Ptsi Ara. 10, 2007 11:08 pm

paylaşım icin sagoasın
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.guvenlada.com
 
Otomobilinizin Elektrik Faturasi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.guvenlada.com :: Karşılama - Aktivite :: Chat-
Buraya geçin: