www.guvenlada.com

www.venbilgisayar.com
 
AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Giriş yap  

Paylaş | 
 

 fren sistemi-kampanalarda görünen problemler

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
HALİL

avatar

Mesaj Sayısı : 183
Yaş : 39
Şehir : Buca/İZMİR
Meslek : oto yedek parça
Kayıt tarihi : 10/11/07

MesajKonu: fren sistemi-kampanalarda görünen problemler   C.tesi Kas. 10, 2007 10:10 pm

AMPANALARDA GÖRÜLEN PROBLEMLERİN İZAHI

Fren sistemleri programlı ve düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir. Bu kontroller bize kilometreye düşen yakıt biktarının azalmasını sağladığı gibi yolda arızalama,zaman kaybetme ve extra tamir mastrafları gibi riskleri ortadan kaldırır.

Çatlamış Kampanalar
Aşırı ızınma ve soğumma kampananın balata yüzeyinin duvarları boyunca çatlamalara sebep olabilir.
Tekrar eden çatlama problemleri, belirli uygulamalar için kamana ve fren sisteminin yetersiz ve uyumsuz olduğunu gösterir.
Şayet fren kampanası ve fren sistemi kontrol edilip bir hata görülmmiş ise htekrar eden çatlamalar aracı yöneten şöförün ihmal yada hatalı olduğunu gösterir.
Fren sistemi kontrol edilirken fren balatasının aşınmasının aracı üreten firmanın verdiği değerlere uygun olup omadığı kontrol edilmelidir. Balatanın radyüsü kampananın radyüsüne (dairesine) uygun olmalıdır. Böyle olmadığı taktirde balatada eşit olmayan aşınmalar meydana gelecek ve balata çok kısa ömürlü olacaktır. Aynı zamanda aşırı ısınmalar kampananın çatlamasınada sebep olacaktır.

İnce Isı Çatlağı
Fren baltasının çalıştığı yüzeyde saç teline benzer ince çatlaklar halinde görülür. Bu sürekli ısınıp soğuyan kampanalarda görülen bir durumdur.
Bu inde ısı çatlakları frenleme performansını bozmaz. Fakat devamlı kontrol altında olmalıdır. Şayet çatlaklar derinleşmiş ise kampana değiştirilmelidir.

Oval Kampanalar
Balata çalışma yüzeyinde ayrı noktalarda kampana çapındaki sapmalar fren balatasının bir tarafında daha fazla aşınmaya sebep olur.
Bu durumdaki kampanalar tornaya doğru olarak bağlanıp maximum balata çapı ölçüsünü geçmemek şartıyla düzeltilmelidir. Eğer bu çap geçiliyorsa kampana değiştirilmelidir.

Yağlanmış Kampanalar
Kontrol edildiğinde fren sisteminde ve kompana yüzeylerinde renksiz benekler görülüyorsa bu freen sisteminde gres veya yağ kaçağı olduğunu gösterir.
Fren kamının (Eksantriği) yanlış yağlanması veya yağlama sisteminde meydana gelen hatadan dolayı fren sisteminde istenmeyen yağlanmalar olur.
Bu problemi çözmek için önce gres veya yağ kaçağının yerini bulup tamir etmek, sistemi iyice temizlemek gerekir. Eğer balata yağa boğulmuş ise balata değiştirilir.

Derin çizilmiş Kampanalar
Bu problem balatanın aşırı ısınması ve kampanada frenleme yüzeyinde derin çizgiler olarak görülür. *Şayet bu çizgiler az ise kampananın çizilmiş bölgelerinden toleranslar içinde talaş alınarak düzeltilebilir.
Şayet bu çizgiler az ve balata çapı kullanılabilir toleranslarda ise sadece balata değiştir
ilebilir.
Fren sistemindeki aşındırıcı metaryelin miktarını kontrol edip buna doğru bir karar vermek gerekir. Gerekiyorsa balata ve kampana değiştirilmelidir.

Parlamış Kampanalar
Frenleme yüzeyi ayna gibi parlak olan kampanalardır. Bu durum parlak yüzeylerin 80 veya 100 kum zımparayla zımparalanması sonucu düzeltilebilir.
Şayet bu durum tekrar ediyorsa balatanın aşınması kontrol edilir. Eğer balata cam gibi olmuşsa aracı imal eden firmaya alternative balatanın ne olabileceği sorulmalıdır.

Isıdan Meydana Gelen Benekli Kampanalar
Frenleme yüzeyinde az kabarmış (yükselmiş) koyulaşmış benekler şeklinde görülür. Bununla beraber istenmeyen düzensiz aşınmalara sebep olur. Frene basıldığında pedal ayağın altında oynar ve frenleme esnasında frenden ses gelebilir.
Bu durumu düzeltmek için kampananın bu yüzeylerini tornada almamız gerekir veya taşlanmayla düzeltebiliriz. Şayet bu şekilde sert noktaları yok edemiyorsak kampana değiştirilmelidir.
Maksimum frenleme etkisini ayarlamak gerekiyorsa balatanın düzensiz aşınma durumu kontrol edilmeli gerekiyorsa yeni balata kullanılmalıdır.

Fren Kampanası ve Fren Diskini Daha Uzun Süre Kullanmak İçin Tavsiyeler
Kampana veya disk payroya takılırken aşırı bir güç kullanımı gerektiğinde karşılıklı parçalarda bir deformasyon meydana gelebilir. Bunun mutlaka nedeni bulunup bu durum düzeltilmelidir.
Frenleme esnasında fren kampana ve diskini frenlemeden meydana gelebilecek aşırı yüklere maruz bırakmamak için tekerlek rulmanlarını uygun ve doğru bir şekilde yerleştirmek gerekir.
Fren kampana ve balatalarını belli aralıklarla kontrol etmek gerekir.
Balata ve kampana arasındaki mesafenin ayarsızlığı balata ve kampanın ısınmasına sebep olur ve yakıt tüketimini arttırır. Bu durum önlenmelidir.
Kampanalar sıcak iken park freni (el freni) kullanılmamalıdır. Kampananın soğumasına izin verilmelidir. Aksi halde kampana çatlıyabilir.

Fren Kampanası Ne Zaman Değiştirilmelidir?
Bir fren kampanasının emniyetli bir şekilde kullanılması (çalışması) çeşitli faktörlere bağlıdır. Fren kampanalarının ömrünü belirleyen şartlar aşağıda listelenmiştir.
Aşşağıda gösterilen şartlar oluşturduğunda kampananın değiştirlmesi gerekir.
1- Balata çapı maximum ölçüye ulaşan kampanalar
2- Aşırı ısınmaya maruz kalmış kampanalar
3- Çatlak tespit edilen kampanalar
4- İçinde sert benekler meydana gelen kampanalar
5- Bijon delikleri yıpranmış veya büyümüş kampanalar
6- Balata yüzeyinde derin çizgiler olan kampanalar
7- Frenlemede aşırı ısıya uyol açabilek hatalı kampanalar
8- Kontrolde eğrilik ve çarpıklık tespit edilmiş kampanalar
9- Uygun frenleme balansı ve etkisi alabilmemk için fren kampanaları çift olarak
değiştirilmelidir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.blogcu.com/hunterhalil
Badboy_izm35

avatar

Mesaj Sayısı : 288
Şehir : İZMİR
Kayıt tarihi : 10/11/07

MesajKonu: Geri: fren sistemi-kampanalarda görünen problemler   Paz Kas. 11, 2007 9:53 am

bilgi için sağol

benim frenler de abs gibi titreme yapıyo bunun sebebi ne olabilir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
2108

avatar

Mesaj Sayısı : 113
Yaş : 31
Şehir : Karşıyaka
Araç Modeli : Samara 1500 S
Kayıt tarihi : 10/11/07

MesajKonu: Geri: fren sistemi-kampanalarda görünen problemler   Paz Kas. 11, 2007 10:09 am

disklere veda zamanı gelmiş olabilir Wink
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.guvenlada.com
Badboy_izm35

avatar

Mesaj Sayısı : 288
Şehir : İZMİR
Kayıt tarihi : 10/11/07

MesajKonu: Geri: fren sistemi-kampanalarda görünen problemler   Paz Kas. 11, 2007 10:17 am

disklerim yeni
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
2108

avatar

Mesaj Sayısı : 113
Yaş : 31
Şehir : Karşıyaka
Araç Modeli : Samara 1500 S
Kayıt tarihi : 10/11/07

MesajKonu: Geri: fren sistemi-kampanalarda görünen problemler   Paz Kas. 11, 2007 10:22 am

ne kadar yeni olsada ani sıçaklık deişimlerinde diskler yamuluyo emrah mesela 140 la giderken hızını 60 a düşürcek kadar frene basıp hızın 60 a düştüğü sırada az derin bi su birikintisinden geçersen yamulma şansı çok oluyor. yani diskler sıcakken su birikintilerinden vs. mümkün olduunca uzak durmak gerekebilir.tabi başka nedenleride olabilir ercan abiye bi danışmak lazım.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.guvenlada.com
ERCO

avatar

Mesaj Sayısı : 515
Yaş : 42
Şehir : İzmir/Sarnıç
Meslek : Lada Doktoru
Kayıt tarihi : 10/11/07

MesajKonu: Geri: fren sistemi-kampanalarda görünen problemler   Paz Kas. 11, 2007 10:54 am

bence emrahın nivasının diskleri bitiyor bi takım isk ve bi takım on balata zımba gibi olacak frenler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.guvenlada.com
Sponsored content




MesajKonu: Geri: fren sistemi-kampanalarda görünen problemler   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
fren sistemi-kampanalarda görünen problemler
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» balata

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
www.guvenlada.com :: Teknik :: Teknik Servis-
Buraya geçin: